al-an'am:99

"Dan Dialah yang menurunkan air dari langit, lalu kami tumbuhkan dengan air itu segala macam tumbuh-tumbuhan, maka Kami keluarkan dari tumbuh-tumbuhan itu tanaman yang menghijau, Kami keluarkan dari tanaman yang menghijau itu butir yang banyak; dan dari mayang kurma, mengurai tangkai yang menjulai, dan kebun-kebun anggur, dan (Kami keluarkan pula) zaitun dan delima yang serupa dan yang tidak serupa. perhatikanlah buahnya pada waktu berbuah, dan menjadi masak. Sungguh, pada yang demikian itu ada tanda-tanda (kekuasaan Allah) bagi orang yang beriman"

Monday, April 5, 2010

langkah ku

aku on9 dan tiba2,


"salam kak, dah study CP?"
"salam alaik, belum, haha"
"saya x study satu ape pun, frust. saya minta clash dan saya frust. dia x marah saya pun. tapi saya sedih sebab dia sangt frust. kak, saya x pergi pun interview PTD tadi"
"sabar, be strong dan banyk berdoa. insyaAllah akan diganti dengan yg lebih baik"
"aha, saya kene kuat, saya doa jodoh kami akan bersama jua"
"insyaAllah, ada jodoh x kemana. awak kene bagi clarification supaya dia faham dan dia akan kuat"


haha, i asked her to be strong to clarify all matters...but me myself, keep isolating avoiding and refusing to meet this one person who i claimed to hurt my heart..no attempt to seek for any clarification...what a pity poor asma'.


i just have to reflect and learn from all things that are around me...


1) the recent movies that i watch; love happens and the blind side... they are full of values that can motivate asma' to move forward and be a better person. to forget and forgive. to do good to other. ect.
2) the last page of quran that you recite today- alhujurat: 5-11. the ayah really reflect your situation. one of them, Allah says "sesungguhnya arg2 mukmin itu bersaudara, krn itu damaikanlah antara kedua saudaramu (yg berselisih) dan bartakwalah kpd Allah agar kamu mendapat rahmat". i need His rahmah. the person need that too. so, if we remain in this situation, the rahmah will be noway near us...astagfirllah..
3) advices from two friends; yong, you are an adult. stop being like a small child. be rational....yong, you are acted unjust by punishing both yourself and that person this way, this is okay if you want to avoid that person but please, stop being like this. move on.
4) the chatting it self, i asked other to be strong so, i should be strong too...


we can love loves but it should be reasonable, otherwise, the sufferings is greater that the normal hurt. haha. take care to all us and you, the person who i loved very much.

No comments:

Post a Comment

wonderful thought (^_^)