al-an'am:99

"Dan Dialah yang menurunkan air dari langit, lalu kami tumbuhkan dengan air itu segala macam tumbuh-tumbuhan, maka Kami keluarkan dari tumbuh-tumbuhan itu tanaman yang menghijau, Kami keluarkan dari tanaman yang menghijau itu butir yang banyak; dan dari mayang kurma, mengurai tangkai yang menjulai, dan kebun-kebun anggur, dan (Kami keluarkan pula) zaitun dan delima yang serupa dan yang tidak serupa. perhatikanlah buahnya pada waktu berbuah, dan menjadi masak. Sungguh, pada yang demikian itu ada tanda-tanda (kekuasaan Allah) bagi orang yang beriman"

Monday, April 19, 2010

aku ke sekolah

i am currently teaching at sek ren. setiawangsa, replacing an ustazah who is on leave till 28 mei 2010 for giving birth to her beautiful baby. hmm, i teach pendidikan islam. standard 2, 5 classes. 2A, 2D, 2G, 2U and 2S... nice and interesting boys and girls.


mula2, quite a difficult task- i believe it is so. very tiring and challenging. haha. it was a very blur situation and i don't know how to effectively communicate and deal with those lovely, potential and brilliant young students.


first day- balik dari sekolah dan sampai pada jam 8.15pm, light off at 9 pm. haha....


second day, i had to do some homework n at the same time, logged on to the FB. initially, i intended to ring umi but, due to the 'research', the plan went unenforce.. uhuh, alhamdulillah fortunately, while busying doing the research, umi contacted me via the FB's chat. haha, what a coincident. we chat-chatting and i told her "it is difficult to control students...they keep playing while i was 'delivering the lectures' ". umi- who i adore her knowledge and experience- said: you could try to use story telling's method and even singing.. pupils who are at the age of standard 2 love to sing and hear stories."


third day- i tried and it worked! love umi very much. muah!

No comments:

Post a Comment

wonderful thought (^_^)