al-an'am:99

"Dan Dialah yang menurunkan air dari langit, lalu kami tumbuhkan dengan air itu segala macam tumbuh-tumbuhan, maka Kami keluarkan dari tumbuh-tumbuhan itu tanaman yang menghijau, Kami keluarkan dari tanaman yang menghijau itu butir yang banyak; dan dari mayang kurma, mengurai tangkai yang menjulai, dan kebun-kebun anggur, dan (Kami keluarkan pula) zaitun dan delima yang serupa dan yang tidak serupa. perhatikanlah buahnya pada waktu berbuah, dan menjadi masak. Sungguh, pada yang demikian itu ada tanda-tanda (kekuasaan Allah) bagi orang yang beriman"

Tuesday, February 23, 2010

witch woman

my youngest sister save my name in her contact list as 'witch woman'..
hmm, interesting..
i laughed (as far as i remembered) when i got to know about the story..
i heard, umi was mad and asking her to change it..well i love umi..tqvm..


the first thing that came to my mind was, am i that bad or cruel thus make her do so?
hmmm, i think so..but, maybe i was me..now, i believe i change..
though people change, the history will remain...to be remembered..


well, meena gets good name-Snow White (because Alifah adores her)
abidah- Majade (or whatever, i'm  not sure- according to Alifah, kak bida is a person who always makes joke thus she gets that name)
anuar- meet abg nuar ( anuar like meet uncle hussien- the indie band)


whatever it is, i love my family...i hope to be a better person, nicer, and all the good qualities that a human should have..

3 comments:

  1. salam...firstly jgn le kecik ati pon...dia bagi name 2 ikot perwatakan..ko kn berkuasa..hehehee..pk la sendiri...huhuuuhuhuhhu i love my fmly..muahhhhhh

    ReplyDelete
  2. hehe..comel nye nama2 tu..bahagia je family yong..at least pernah ada nama timangan..haha..

    ReplyDelete
  3. salam sha,
    comel? entah..
    dulu yong memang biasa tengok cerita princess, witch ect..
    tabi, bila dah besar ni, dah belajar -dulu masa zaman nabi Musa, firaun kumpulkan ahli sihir seramai2nya utk kalahkan nabi musa..n nabi kita Muhammad S.A.W pun pernah dituduh sebgi ahli sihir sebab mukjizah Al-Quran yg dikatakan leh merasuk dan mengubah akidah penduduk mekah setelah mendengar bacaan ayat Al-Quran tersebut..so, from those stories, kita nampak yg witch should not be associated with Muslim..it brings bad implications..tapi, nowadays, the value is different as it was resulted from the movies and cartoon that we watched...

    ReplyDelete

wonderful thought (^_^)